Sunday 8 May 2011

mak selamat ary ibu..

semperne ary ibu nie aku nk crite pasal ibuku...yg bername PN ROZIAH BT ADAM...sblom uh aku nk ucpkn SELAMAT HARI IBU...pade semue ibu2 di dunie ni...erm mak seorg ibu yg da berkorban nyewe untuk melahirkn aku ke dunie nie...selame 9 bulan dlm kndungan...itulah pngorbanan mak yg aku tau aku xkn mmpu untuk membalasnye wlaupon berjuta wang ringgit dn emas permate aku bg mak tp ttp xkn dpt menggantikn kesakitan sewaktu melahirkn aku bagaikn tercabut nyawa dari jasad...dan kini aku telah pon berumur 20 tahun bergelar seorng remaje…menjalani kehidupan sebagai seorang ank mmg aku akui aku cepat melatah dgn ujian allah..kerana aku sedar yg aku trlalu bnyk mngores aty mak aku walaupon selepas itu mnyesal menerpe dihati ini…tp aku ank yg serba kekurangan untuk menjdi seorg anak yg solehah…mak adalah seorng ibu yg mnjadi idola kami adik beradik..mak aku ckup kuat…tabah…serius aku ckp aku xmmpu untk mnjadi setabah dan sekuat mak…wlaupon berjuta keperitan mak aku tnggung untuk membesarkn kami 6 adik bradik ttpi senyuman sentiase mnjdi pnghias bibir wlaupon tngisan sering kali hadir dikala  ilahi mmberi ujian tp mak pndai mnyembunyikn dri anak2…aku tabik mak aku…..dan kini kami  mnyatakan syukur kerane berkat usha mak membesarkn kami dismping abah yg menjadi nakhoda sebuah bahtera yg dulunyer begitu payah untuk mnyeberangi lautan yg trdapat ombak yg besar,ttp alhmdulillah mak dan abh berjaye mrentas ombak itu walaupon tiade segulung ijazah yg kami berikan pade mak,tiade intan mahupon permate dilehar mak aku yakin mak dan abah berjaye kerana kini along telah pon bahagia disamping isteri yg cntik dan anak yg comely g mnjadi pnyeri ruangan rumah dgn telatah yg mncuit hati..k.ngah juge telah bahagie membine bahtera dismping suami trcinte yg begitu tabah mnghadapi ujian allah yg trlalu istimewa..iaitu kelahiran ank istimewa rayyan akid..k.lang mnyahut cabaran yg trlalu sukar…nursing jururawat yg berjaye..insyallah…aku kini wlaupon blom rezki untuk mncapi cite2 mak aku yakin allah telah sediekn jalan untuk aku mmbina kebahagiaan..ipa and adik juge bahagie dismping kami…mak dikya syg mak….i love u for ever..sesungguhnye tiade hadiah yg pling berharga melainkn kasih syg seorng ibu…kerana kasih syg seorng ibu xkn dapat dibalas oleh seorng anak..

No comments:

Post a Comment