Friday 20 May 2011

KENANGAN TERINDAH.....6 ATAS ADIL....

4 bulan berturut2 guru bertugas akan mnyebut..kelas yg tebersih pade minggu ini dimenangi oleh 6 atas adil,sejurus selepas itu trdgar suare2 yg xasing lg,akn mnyebut "dah agak dah"...hahha itulah kelass aku....kelas yg hnye trdiri daripade 12 orng pelajar...3 bunge dan 9 kumbang...wlaupon pelbagai kerenah yg ade ttp aku yakin ramai yg tabik dgn klas aku....aku sendri rase begitu bertuah dan berbangge kerane mnjadi slh seorng ahli dalm kls itu...ahlie????ape mksud ahli bg aku...ok la aku mulekn crite dgn name para pnghuni 6 aa...xlain xbukan  iaitu azlie yg mnjadi nakhoda bg klas itu....yg kadng2 mmbuatkn cikgu dan kami sendri bengang dgn sikap die yg slalu amik smbil lewe dlm setiap urusan......pembantu yg diberi amanat ini ialah amirul rashid yg trkenal dgn pnggilan bubun....pelajar yg slalu tido wktu pelajaran sastera...hihi sbb bubun nie ade mslah sikit die susah nk tido...sbb 2 klau die nk tido msti time sastera cz sastera nie mngantokkn bg die la....mnjalankn tnggungjwb sbgai seorng penolong mmg ar bubun nie ok..tp kdg2 mnyakitkn aty gak bile die malas untuk mnjalankn tnggungjwbnye itu dn yg mnjadi mngse semestinye lah aku.........ermm budak yg slalu mmbuatkn gg nie xkering gusi dibuatnye,ade je prkare lucu nk dickpkn smpaikn klau cikgu tgh mngajar pon aku boleh ketawe jike die bersuare....plik, aku pon pelik....sabree name diberi...yup sabre la yg mnjadi pnyeri dlm klas itu..kalu die xde aku ase mngkin kls 6aa wkru 2 jd cam xcerie....rakan seperjuangan dri pasoh yg mmg rapat sesangat la dgn si sabree nie...dtg skolah same.blik same,duduk dlm klas pon sebelah2...inilah anak seni...anoh.....name diberi...tgn die pntng pegang pen atau coler ade la bende yg nk di buatnye..tp kerane die lah klas aku menang berbulan2....sbb semue yg terconteng at klas 2 sume hsil tgn anoh...kami yg lain nk buat bende uh???xkn mnjadi pnye....dan xhairanlah kalau klas kami dilebel kals cantik oleh cikgu2 smkbk,boleh dijadikn model uh...hihihi......izzat popular dgn ayam sbb ijat nie kalu time ary selase mesti g berniage kat pasa malm...tp smpai ke ary nie xpnh lg belanje kami mkn ayam kedekut ijat nie...ijat merupekn pelajar or abg yg popular at skolah...nk tau knpe?sbb adik2 skolah rendah pon knl or lebih tepat minat ngan abg ijat.....bertuah la badan ye ijat...cikgu2 pon suke ngan ijat trutame cikgu azlinda...yela dulu ijat duk asrama mmg ar cikgu knl sgt2 warden asrama lakatekn.....lagipon ijat nie rajin semue yg disuruh die buat..mane cikgu xsuke......bos name yg cukup popular at skolah..sbb pngetue sendri pnggil die bos....hahahha...best kn...name die sebenarnye amirul aswan..aku pon xtau la mcm ne boleh dpt name bos 2...bos mcm anoh gak pndai melukis tp die xteror dlm bab2 lukisan halus2 nie...die pndai lukis carton...ha 2 la hobi die melukis karton...cantik sgt2...name pon klas seni so xhairan la kalau pelajar klas seni pndai melukis...fakhrur...seorng pelajar yg boleh dilebel bertanggungjwb la sbb die nie mmg rajin sikit...so xhairanlah klau kerje khusus seni die yg akn awl siap....aku mmg tabik ar ngan fakhrur nie...walaupon die ni slalu kne buli dlm kls biase la bdk 6aa mane ade ckp serius..sume gurau2...tp fahrur nie sabar die xkisah ape bdk2 nie ckp....die lawn je....kire cam xamik apek la....yg pnting die fhm and die tau apo die buat...ha itulah keistimewaan fakhrur...azmie...seorng budak yg xbnyk kerenah...die hnye sbgai ahlie dlm klas uh...die buat keje die and campur ngan kami 2 je....simple...bdk yg pling simple si azmie la....amir...erm amir nie kdng2 slalu wat kami skit aty...kdg2 ok....tp die nie ade satu kepelikan skit...plik ape yg plik???plik sbb die xboleh mkn nasi...ha plik kn..mmg dri dulu die xboleh mkn nasi 2 sbb lau pg2 aku buat nasi goreng bwk g skolah die xmkn.. lau bwk mee je die akn mkn...tp aku xpnh bwk mee sbb aku xsuke mee...ok skrng aku nk crite sal 3 bunge..yup dlm kls 2 ade 3 orng je pmpuan..beruntung beb sbb dilindungi oleh 9 orng pmpuan...mmg untung sesangat.....bdk2 laki lau kami kne buli ngan dak laki kls lain die orng akn cover kami...die orng akn bekup kami...ui yo....2 la hakikatnye...kalu nk g mane2 kami 12 orng akn jln same2 trutame g blik seni...azean..azean mrupekn seorng yg senyap seribu bahase wktu aku knl die dulu...tp bile masuk je klas 6AA azean nie boleh tahan handal jugak mulut die..ha sbb ape yg kami ckp ade je die nk mnjwb tp dlm nada gurauan lar...azean nie baik.baik sgt2...slalu kne buli ngan jejake didlm klas.....buli2 mnje...hihi...janatul asyikin idris...die nie rapat dgn aku...setiap saat berade didalm kls kami akn bercerite...wktu skolah aku ngan aben slalu luahkn prasaan...kire lau ktwe same2 nges same2 la....mmg aku ngan die serasi la jugak....ape2 hal xde rahsie antare kami....name gelaran die aben...samue orng pnggil die aben...klau aku ade mslah msti ckp ngan die...same la lau die ade mslah mesti cite kat aku...trutame masalh lelaki yg xpnh abes...dan smpai skrg aku dn die stil rapat cam dulu...blog and fb la yg mnghubungkn kami.....aku???name aku asmira...kwn2 pnggil as...kdng2 asmira...cikgu2 plk slalu pnggil mira...xkesah sbb mmg semue 2 name aku...dulu wktu first berade didlm klas uh aku slalu kne buli ngan anoh and sabre..sbb mule2 la katekn xphm lg pragai die org nie...tp bile da lame2 aku da xksah da mmg pragai die macm 2 nk buat mcm ne...pnh gak smpai aku nges sbb die buli aku trok giler la...hihihi.....tp skrng rindu plk...jela dah serasi la katekn...bercerite pasal kls...mmg aku ckp xsemue cikgu suke dgn klas aku..mmg bnyk sgt komplen pasal klas aku..trutame bab2 pragai yg xboleh duk diam...msti bising memanjang.tp nk buat mcm ne da mmg mcm 2 pragai kami...tp klas aku nie xberpuak2...kami klau berborak semue skli...lau buat kje pon cma 2 saling bantu membantu...xde istilah kau kau.aku.aku......2 yg mmbuatkan kami kls yg dilebel best...best sbb xde gadoh2 cam klas lain...kami xsuke gadoh2 kami xsuke bermasam muke...bg kami hpy gud luck itulah prisip kami........2yg bile da bwt haluan masing2 rase rindu mnjelme...tp serius aku ckp dri aku f1 sampai f6...keindhan yg aku dapt sewktu bersekolah apabile berade di f6....dan aku yakin kwn2 aku juge macam 2..2 sbb aku bertuah mnjadi slah seorng ahli didlm 6AA....ermmm inilah KENANGAN TERINDAH WKTU PERSEKOLAHAN...ok la sampai sini je dulu...pnt menaip...sebelom aku akhiri perbicaraan aku,nie ade pic2 wktu kami bergembire...hope hapy ngan entry aku hari nie..

No comments:

Post a Comment